AKTUALNOŚCI
Ostatnio w naszej szkole ...
KONKURS PISANEK I PLASTYKI OBRZĘDOWEJ ZWIĄZANEJ Z WIELKANOCĄ 2021rok
KONKURS PISANEK I PLASTYKI OBRZĘDOWEJ ZWIĄZANEJ Z WIELKANOCĄ 2021rok
REGULAMIN
- Celem konkursu jest kultywowanie regionalnych tradycji zdobnictwa pisanek i plastyki obrzędowej związanej z Wielkanocą.
2. Proponowane prace:
- pisanka tradycyjna
- zdobiona wzorami wykonanymi za pomocą wosku,
- zdobiona wzorami uzyskanymi poprzez wytrawianie w kwasie,
- zdobiona wzorami wykonanymi techniką skrobania,
- barwiona w naturalnych wywarach (łupiny z cebuli, kory dębu, itp.)
- jajka zdobione różnorodnymi technikami z wyłączeniem użycia tworzyw sztucznych i gotowych materiałów (kalkomania, naklejki, itp.),
- plastyka obrzędowa: gaiki, stroiki wielkanocne.
Kartki wielkanocne, nie będą oceniane i eksponowane na wystawie.
Konkurs przebiega dwuetapowo:
I – Etap Szkolny
Organizator : Szkoła Podstawowa w Laskówce Chorąskiej
- Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas I – VIII.
- Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 1 pracę.
- Każda praca musi być opisana, czyli musi mieć zawieszkę (solidnie przytwierdzoną), na której należy umieścić następujące dane (imię i nazwisko wykonawcy, klasa i pełna nazwa szkoły.
W przypadku prac rodzinnych: imiona i nazwisko wszystkich wykonawców).
- Prace należy przynosić do szkoły w terminie do 23.03.2021r.
(tj.: wtorek), w godzinach od 8:00 do 14:00. - Prace pozostawiamy w „Jadalni” na parterze w miejscach odpowiednio wydzielonych (tj.: prace klas I – III, prace klas IV – VI, prace klas VII – VIII, oraz prace rodzinne).
- Należy wówczas, wypełnić Kartę Zgłoszenia i „Klauzulę informacyjną – wypełnienie tych 2 dokumentów jest równoznaczne ze zgłoszeniem udziału w konkursie (kserokopie dokumentów będą w „Jadalni” na biurku). Po podpisaniu ich należy je przekazać Pani Urszuli Wolańskiej.
- Prosimy o zachowanie pełnego reżimu sanitarnego podczas dostarczania prac (należy także zabrać ze sobą własny długopis potrzebny do podpisania dokumentów).
- „Komisja – Jury” na etapie szkolnym przyzna I, II, III miejsca w każdej niżej wymienionej kategoriikonkursu.
Ocena będzie przeprowadzona w trzech kategoriach wiekowych:
- dzieci młodsze (szkoły podstawowe - klasy I-III),
- dzieci starsze (szkoły podstawowe – klasy IV-VI),
- młodzież (szkoły podstawowe – klasy VII-VIII).
- Wszystkie prace zostaną przekazane do dalszego etapu do Domu Kultury w Dąbrowie Tarnowskiej, do dnia 26.03 2021r.
- Rozstrzygnięcie konkursu (etap szkolny) odbędzie się 25.03.2021r.
- Laureaci otrzymają dyplomy i upominki (będą one do odebrania w szkole od 26.03.2021r., w godzinach od 8:00 do 14:00.
- W razie pytań, prosimy o kontakt uczniów z klas 1 - 3 – z Panią J. król, natomiast uczniów klas 4 – 8 - z Panią M. Figiel.
II - Etap Gminny
ORGANIZATORZY - Dąbrowski Dom Kultury i Stowarzyszenie Twórców Kultury Powiśla Dąbrowskiego.
1.W konkursie mogą wziąć udział dzieci i młodzież z terenu gminy Dąbrowa Tarnowska, zgłoszone przez szkoły i instytucje.
- Komisja powołana przez Organizatora dokona oceny prac w trzech kategoriach tematycznych i trzech kategoriach wiekowych:
Ocena będzie przeprowadzona w trzech kategoriach wiekowych:
- dzieci młodsze (szkoły podstawowe - klasy I-III),
- dzieci starsze (szkoły podstawowe – klasy IV-VI),
- młodzież (szkoły podstawowe – klasy VII-VIII).
- Komisja konkursowa za najlepsze prace w poszczególnych kategoriach przyzna nagrody rzeczowe, dyplomy i wyróżnienia ufundowane przez Organizatora, a dla szkół i innych instytucji biorących udział – dodatkowo dyplomy uczestnictwa. W uzasadnionych wypadkach Organizator i Komisja zastrzegają sobie prawo przyznania dodatkowych nagród i wyróżnień w kategorii plastyki obrzędowej dla prac rodzinnych.
- Decyzja komisji jest ostateczna.
- Prace konkursowe należy dostarczyć do Dąbrowskiego Domu Kultury w nieprzekraczalnym terminie do dnia 26 marca 2021 roku (godz.18.00).
- Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się w dniu 30 marca 2021 r. o godz.17:00 online (na kanale YouTube i fanpage'u „Facebooka” Dąbrowskiego Domu Kultury. Prosimy o odebranie nagród, dyplomów i prac konkursowych z DDK od 31.03, najpóźniej do dnia 2 kwietnia. Po tym terminie Organizatorzy nie odpowiadają za stan prac.
- Uczestnicy przenoszą nieodpłatnie na Organizatora swoje autorskie prawa majątkowe do artystycznych wykonań, zaprezentowanych podczas Konkursu, w celu wykorzystania ich przez Organizatora w sposób nieograniczony terytorialnie i czasowo na następujących polach eksploatacji:
a) utrwalenia (zapisu) we wszelkich możliwych formach (fotografia, audio, video), b) zwielokrotnienia na wszelkich nośnikach dźwięku i obrazu, c) wprowadzenia do obrotu, d) wprowadzenia do pamięci komputera oraz sieci Internet, e) publicznego odtwarzania, wyświetlania.
Uczestnicy udzielają także zezwolenia na rozpowszechnianie swojego wizerunku, utrwalonego za pomocą wszelkich technik fotograficznych i nagraniowych w związku z ich udziałem w Konkursie.
* klauzuli RODO nie muszą dostarczać osoby biorące udział we wcześniejszych konkursach w DDK od 2020 r., które takie klauzule już dostarczyły wcześniej, gdyż one nie utraciły swej ważności.
Dąbrowski Dom Kultury
ul. Kościuszki 11 Dąbrowa Tarnowska
Tel. 14-655-9214
e-mail: ddk0@op.pl
Informacja sanepidu Aplikacja „Stop COVID”
Aplikacja „Stop COVID”
O aplikacji
STOP COVID to aplikacja, która skutecznie pomaga w ograniczaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa. Korzysta z API opracowanego przez Apple i Google. Działa w oparciu o technologię Bluetooth, co ważne – nie korzysta z żadnych danych użytkowników. Wasza prywatność jest dla nas najważniejsza.
Aplikacja jest w pełni bezpieczna, bezpłatna i dobrowolna.
Jak pokazują badania, skuteczna izolacja zakażonych oraz wykorzystanie aplikacji typu exposure notification (tego typu aplikacją jest STOP COVID) mogą znacząco zredukować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa. Dlatego już dziś ściągnij, uruchom aplikację – dbaj o siebie i innych.
https://www.gov.pl/web/psse-krakow