Ostatnio w naszej szkole ...
#WybierajBezpiecznąŻywność
Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) rozpoczął kolejną edycję kampanii informacyjnej „Wybieraj Bezpieczną Żywność” #EUChooseSafeFood.
Kampania skierowana jest głównie do osób między 25 a 45 rokiem życia (młodzi rodzice). Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat roli nauki w zapewnieniu bezpieczeństwa żywności oraz zachęcenie rodziców do dokonywania świadomych wyborów żywieniowych. Kampania o zasięgu unijnym umożliwia konsumentom łatwy dostęp do praktycznych informacji przydatnych podczas kupowania i spożywania żywności – od pomocy przy czytaniu etykiet, przez informacje na temat istoty i zasadności stosowania suplementów diety, do wskazówek na temat przygotowania i przechowywania produktów spożywczych.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
W ilu językach potrafisz powiedzieć „dzień dobry”, „dziękuję”, „przepraszam”? Umiesz policzyć do 10 po hiszpańsku? Kim jest poliglota? W ramach Europejskiego Dnia Języków Obcych, uczniowie naszej szkoły mogli zapoznać się z podstawowymi zwrotami grzecznościowymi w różnych językach. Uczyli się liczyć do 10 nie tylko po angielsku czy niemiecku oraz zapoznali się z argumentami zachęcającymi do nauki języków obcych. Podsumowaniem Europejskiego Dnia Języków była dyskusja, która poruszała tematy najtrudniejszego, najśmieszniejszego oraz najłatwiejszego języka obcego dla Polaków.
DZIEŃ POLSKIEGO PAŃSTWA PODZIEMNEGO – 27 WRZEŚNIA
27 września to data szczególna w historii Polski, jest ona symbolicznym początkiem organizowania ruchu oporu przeciwko okupantowi. Tego dnia w oblężonej Warszawie, tuż przed kapitulacją miasta, powołano do życia Służbę Zwycięstwu Polski (SZP), która w listopadzie przekształciła się w Związek Walki Zbrojnej, a w lutym 1942 roku w Armię Krajową, której komendantem głównym został gen. Stefan „Grot” Rowecki. Dziś obchodzimy 82 rocznicę powstania Polskiego Państwa Podziemnego, w której mimo terroru okupanta funkcjonowały wszystkie organy państwowe, zarówno cywilne, jak i wojskowe.
Polskie Państwo Polskie było fenomenem w skali europejskiej, a nawet światowej, z uwagi na rozbudowane struktury, które objęły całe terytorium II RP oraz zakres prowadzonych w konspiracji prac. PPP nie ograniczało się do bieżącej walki z okupantami, ale prowadziło także w szerokim zakresie prace przygotowawcze na okres „przełomu” (powstania powszechnego) oraz na okres powojenny. Bardzo duży nacisk położono na akcję tajnego nauczania na wszystkich szczeblach od szkół podstawowych po uniwersytety.
Pamięć o tym państwie nie może być dla nas reliktem historii. Ten rozdział naszych dziejów powinien trwale zapisać się w naszej pamięci. Dzień Polskiego Państwa Podziemnego upamiętnia jeden z największych polskich powodów do dumy.
#LaboratoriaPrzyszłości
W tym tygodniu na lekcjach informatyki uczniowie klas 7, 4 i 6 mieli możliwość zapoznać się z magią długopisów 3 D, zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości
Laboratoria Przyszłości
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Nasza szkoła w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych w łącznej wysokości 30 000 zł.
W ramach programu zakupiono między innymi
Drukarkę 3D , długopisy 3 D, tablety, roboty , aparat fotograficzny z kamerą, statyw do aparatu i kamery oraz inne urządzenia i materiały eksploatacyjne