XXVIII GMINNY KONKURS PISANEK I PLASTYKI OBRZĘDOWEJ ZWIĄZANEJ Z WIELKANOCĄ
XXVIII GMINNY KONKURS PISANEK I PLASTYKI OBRZĘDOWEJ ZWIĄZANEJ Z WIELKANOCĄ
Prace do szkoły należy dostarczyć do 21 marca 2018r.
REGULAMIN
ORGANIZATORZY - Dąbrowski Dom Kultury i Stowarzyszenie Twórców Kultury Powiśla Dąbrowskiego.
- Celem konkursu jest kultywowanie regionalnych tradycji zdobnictwa pisanek i plastyki obrzędowej związanej z Wielkanocą.
- W konkursie mogą wziąć udział dzieci i młodzież z terenu gminy Dąbrowa Tarnowska, zgłoszone przez szkoły i instytucje (karty zgłoszeń nie są wymagane, wystarczy dostarczenie prac z opisem w regulaminowym terminie).
- Komisja powołana przez Organizatora dokona oceny prac w trzech kategoriach tematycznych i trzech kategoriach wiekowych:
- pisanka tradycyjna
- zdobiona wzorami wykonanymi za pomocą wosku,
- zdobiona wzorami uzyskanymi poprzez wytrawianie w kwasie,
- zdobiona wzorami wykonanymi techniką skrobania,
- barwiona w naturalnych wywarach (łupiny z cebuli, kory dębu, itp.)
- jajka zdobione różnorodnymi technikami z wyłączeniem użycia tworzyw sztucznych i gotowych materiałów (kalkomania, naklejki, itp.),
- plastyka obrzędowa: ciasto obrzędowe (baranki, koszyczki), gaiki, stroiki wielkanocne.
- Ocena będzie przeprowadzona w trzech kategoriach wiekowych:
- dzieci młodsze (szkoły podstawowe - klasy I-III),
- dzieci starsze (szkoły podstawowe – klasy IV-VI),
- młodzież gimnazjalna i klasy VII.
Prosimy nie nadsyłać kartek wielkanocnych, gdyż one nie będą oceniane i eksponowane na wystawie pokonkursowej.
Komisja konkursowa za najlepsze prace w poszczególnych kategoriach przyzna nagrody rzeczowe, dyplomy i wyróżnienia ufundowane przez Organizatora, a dla szkół i innych instytucji biorących udział – dodatkowo dyplomy uczestnictwa. W uzasadnionych wypadkach Organizator i Komisja zastrzegają sobie prawo przyznania dodatkowych nagród i wyróżnień w kategorii plastyki obrzędowej dla prac rodzinnych.
- Decyzja komisji jest ostateczna.
- Prace konkursowe należy dostarczyć do Dąbrowskiego Domu Kultury w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24 marca 2018 roku (godz.18.00). Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się w dniu 28 marca 2018 r. o godz.10:00 w Dąbrowskim Domu Kultury. Warunkiem udziału w konkursie jest udostępnienie prac nagrodzonych na czas ekspozycji, z możliwością sprzedaży przez autorów prac podczas kiermaszu przedświątecznego na parkingu Urzędu Miejskiego (prace wyłączone z ekspozycji). Prosimy o odebranie prac z DDK najpóźniej do dnia 30 marca. Po tym terminie Organizatorzy nie odpowiadają za stan prac konkursowych.
- Uczestnicy przenoszą nieodpłatnie na Organizatora swoje autorskie prawa majątkowe do artystycznych wykonań, zaprezentowanych podczas Konkursu, w celu wykorzystania ich przez Organizatora w sposób nieograniczony terytorialnie i czasowo na następujących polach eksploatacji:
a) utrwalenia (zapisu) we wszelkich możliwych formach (fotografia, audio, video), b) zwielokrotnienia na wszelkich nośnikach dźwięku i obrazu, c) wprowadzenia do obrotu, d) wprowadzenia do pamięci komputera oraz sieci Internet, e) publicznego odtwarzania, wyświetlania.
Uczestnicy udzielają także zezwolenia na rozpowszechnianie swojego wizerunku, utrwalonego za pomocą wszelkich technik fotograficznych i nagraniowych w związku z ich udziałem w Konkursie. - Uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Dąbrowski Dom Kultury na potrzeby organizacji Konkursu oraz zgodnie z celami statutowymi organizatora Konkursu (w tym na umieszczenie ich na stronie internetowej DDK).