BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS FERII ZIMOWYCH

Jak co roku przed zimowymi feriami w naszej szkole została przeprowadzona prelekcja nt: „ Bezpieczeństwo podczas ferii zimowych”. W klasach 1, 2, 3  pogadanki zostały przeprowadzone przez wychowawców, natomiast w klasach: 4, 5, 6, 7, 8 przez pedagogów. Uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi zasadami bezpiecznego spędzania wolnego czasu podczas ferii:

 

1. Omijaj zamarznięte jeziora, rzeki, stawy!

2. Wybieraj bezpieczne miejsca do zabawy – z dala od ulic, mostów, torów kolejowych!

3. Zjeżdżaj na sankach, nartach z górek, które znajdują się daleko od jezdni!

4. Zawsze informuj rodziców/opiekunów gdzie i z kim będziesz przebywał!

5. Wracaj do domu zawsze o ustalonej porze, przed zapadnięciem zmroku!

6. Najbezpieczniej jest bawić się pod opieką dorosłych, opiekunów!

7. Podczas korzystania z Internetu pamiętaj o netykiecie i bezpieczeństwie!

8. Nie przyjmuj od nich prezentów, nie oddalaj się z nieznajomym!

9. Pamiętaj, dbaj o swoje bezpieczeństwo i innych!

10. Nie zaczepiaj sanek do pojazdów mechanicznych!

11. Ubieraj się stosownie do temperatury panującej na dworze!

12. Stosuj się do przepisów ruchu drogowego!

13. Używaj elementów odblaskowych na odzieży zewnętrznej!

14. Staraj się spędzać czas aktywnie, na świeżym powietrzu!

15. Dbaj o zdrowie i higienę!

16. Pamiętaj o zasadach zdrowego stylu życia i odżywianiu!

17. Zapamiętaj numer telefonu alarmowego: 112

 

Podczas spotkań uczulono uczniów, aby pamiętali gdzie mogą zwracać się w trudnych sytuacjach życiowych. Przypomniano dzieciom i młodzieży numer telefonu zaufania : 116 111.

 

Telefon 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę jest czynny całą dobę przez 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy.

Wszelkie aktualne informacje znajdują się też na stronach  www.116111.pl oraz www.fdds.pl

Zasady A B C D funkcjonowania Telefonu 116 111:

Anonimowo – dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.
Bezpłatnie – połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.
Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.
Dyskretnie - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami

116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.