Wycieczka do Warszawy

W dniach 3,4,5 czerwca uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Były to dla nas niezwykle ciekawe i pouczające chwile. Odwiedziliśmy wiele interesujących zakątków naszej stolicy. Pierwszego dnia wycieczki spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami Starego Miasta poznając historię najważniejszych zabytków takich jak: Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Rynek, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza (gdzie byliśmy świadkami zmiany warty). Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie mogliśmy spacerować po pięknym parku. Zobaczyliśmy tam Pałac na Wyspie oraz pomniki wybitnych Polaków takich jak Fryderyk Chopin czy Henryk Sienkiewicz. Kolejnym ciekawym punktem naszej wycieczki był Sejm i Senat. Zwiedzanie gmachu Sejmu rozpoczęliśmy w Centrum dla Zwiedzających skąd przeszliśmy podziemnym korytarzem  do galerii Sali Posiedzeń Sejmu. Pani przewodnik opowiedziała nam historię polskiego parlamentaryzmu i udzieliła informacji o tym, gdzie zasiadają najważniejsi politycy. Na koniec dnia pełnego wrażeń udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego.

Kolejny dzień wycieczki nie szczędził nam wrażeń. Zwiedzaliśmy zespół parkowo-pałacowy w Wilanowie. Zachwycił nas piękny ogród otaczający pałac. Poznaliśmy historię tego miejsca i mieliśmy możliwość spacerowania alejkami parku. Tego samego dnia odbyliśmy przejażdżkę ulicami prawobrzeżnej części Warszawy-Pragi. Pan przewodnik wskazał nam najstarsze zabudowania tej części miasta. Następnie podziwialiśmy Ogrody na Dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego i panoramę Warszawy. Pozostałą część dnia spędziliśmy w Centrum Nauki Kopernik, gdzie bawiliśmy się do woli. Mogliśmy tam zaspokoić naszą ciekawość, eksperymentując i obserwując różne zjawiska fizyczne, chemiczne i biologiczne.

Trzeci dzień naszej wycieczki był równie ciekawy. Dzień rozpoczęliśmy od wizyty na Stadionie Narodowym. Poznaliśmy wiele ciekawostek dotyczących stadionu. Odwiedziliśmy miejsca, w których piłkarze przygotowują się do meczu oraz regenerują siły tuż po nim. Następnie udaliśmy się na trzydzieste piętro Pałacu Kultury i Nauki, by móc podziwiać panoramę Warszawy. Ostatnim punktem naszej wyprawy było Muzeum Historii Żydów Polskich .

Wycieczka do Warszawy była niezwykle pouczająca i zaskakująca. Wszyscy jej uczestnicy nie kryli zachwytu.